dinsdag 31 december 2013

Oud jaar

31 december, ik mocht naar huis na 2 dagen chemo.
En zoals altijd wil ik dan zelf naar beneden lopen, maar ik merk wel dat het elke keer minder wordt, moet vaker onderweg rusten.
Ook toen ik naar de auto liep, even lekker buiten in de frisse lucht, ja toen was ik toch wel erg kortademig, 
dat werd mij even te veel.

Zo lever ik dus elke keer weer een stukje in.
Dit zijn tot nu toe de bijverschijnselen die elke keer heftiger worden:
Moe, moe, kortademig, kortademig
Slapen, zitten, slapen, lezen, computeren.
Droge lippen en binnenkant neus
Insmeren met witte vaseline
Droge brandige ogen
3 x daags druppelen met duratears druppels
Droge mond
Suikervrije kauwgom kauwen en regelmatig spoelen met Bioxtra
Dikke buik en soms dikke voeten
Veel met voeten hoog zitten en soms een furosemide tablet
Misselijk
Metoclopram tablet
Droge huid
Insmeren met geurloze bodylotion.
Minder smaak
Eet 6 x per dag maar veel zonder smaak, gelukkig het warme eten smaakt mij nog wel.
Overgevoelig voor bepaalde geuren, vooral zoete.
Geen douche gel/fris of body lotion met een geur of zeep, of parfum.
Obstipatie
Veel vezels eten, noten,rauwkost en fruit.
Bloedend tandvlees
Zachte tandenborstel gebruiken.
Pijn in mij bovenbeen, heupen en onderrug
Was eerst 2 op de schaal van 10 , nu 3 
Mag ik paracetamol voor nemen, zo vaak als nodig.

Iedereen een fijne jaarwisseling en we maken er wat van.

1 opmerking:

  1. Jeetje hier schrik ik behoorlijk van, wat maak jij momenteel
    wat mee zeg, Hopelijk heb je veel lieve mensen om je heen te staan
    die je steunen.
    Je hebt wel een hand op je schouder nodig Japke.
    Ik wens je heel veel sterkte toe en houd moed en vetrouwen.
    Ik denk aan je
    Liefs van Fokie

    BeantwoordenVerwijderen