zondag 9 maart 2014

Prik

Zo de eerste prik is gezet

De komende 3 dagen krijg ik om 8 en 20 uur een neupogen injectie, dit is een groeifactor voor witte bloedlichaampjes.
En om het beenmerg te stimuleren om meer stamcellen aan te maken die afgenomen kunnen worden en na de behandeling weer teruggegeven worden.
De prik is niet pijnlijk, de bijwerkingen zijn behoorlijk heftig.
Hopen dat het maandag voldoende is en dat ze de stamcellen kunnen afnemen.

De injecties worden gegeven door mijn collegae, ik ben de eerste die zorg krijgt buiten parc Transwijk.

Afgelopen maandag kwam de huisarts langs en gaf opdracht om bloed te prikken om het vitamine tekort te bekijken.
En ja hoor, ik heb heel erg vit. D tekort, daar heb ik nu d-cura drank voor gekregen voor 13 en 27 maart en 10 april en dan 1 x per 3 maanden.
Het schijnt heel veel voor te komen dit jaar, wij hebben vorig jaar te weinig zon gehad.
Door het tekort treed ook vermoeidheid op en het is nodig voor de opbouw van de botten.

Afgelopen dinsdag kreeg ik het vreselijke bericht dat een collega van mij het gevecht heeft verloren tegen kanker en is op 45 jarige leeftijd overleden.
Moge ze rusten in vrede.

Ook dat kan mij gebeuren, maar ik blijf vechten en hopen.

Wat geniet ik toch de laatste dagen van het mooie weer, dat heeft echt wel invloed op je humeur, ik was mij daar nooit zo bewust van, maar nu ik de hele dag thuis ben, wel.



3 opmerkingen:


  1. hallo













    Hallo Japke, Vechten en hopen
    je kunt het ! Blijf vooral genieten van het mooie weer en alles om je heen.
    Liefs van Arda en Chiel.



    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend dat je zo'n last hebt van de bijwerkingen van die injecties Japke! Gelukkig is het maar voor een paar dagen! Sterkte de komende dagen, ik hoop dat het maandag in orde is en we spreken elkaar snel!
    Xxx Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Japke,
    Met bewondering lezen wij jouw relaas.
    Hou vol meid, sterkte en weet je gesteund door héél véél lieve mensen.

    BeantwoordenVerwijderen