maandag 7 april 2014

Gesprek hematoloog

Vandaag gesprek gehad met de hematoloog, over de chemo enz. van volgende week.
Tot nu toe heb ik steeds goed gereageerd op de chemo,s.
En ze hadden heel veel stamcellen kunnen oogsten, dus bewaren ze de rest voor 10 a 15 jaar.

Vanmiddag is er weer een hartfilmpje gemaakt en een longfoto en bloed afgenomen, donderdag wordt ik gebeld voor de uitslag.

Maandag moet ik er om 9.30 zijn.
Dan starten ze ook met de chemo en die krijg ik dinsdag ook nog.
Woensdag heb ik een rustdag en donderdag worden de stamcellen teruggeplaatst.
De chemo maakt de rode en witte bloedlichaampjes en bloedplaatjes kapot, dus de weerstand is weg, 
Regelmatig zal ik dan ook een bloedtransfusie krijgen.

Ook zullen de bijverschijnselen optreden zoals ontstoken slijmvliezen door je hele lichaam, dat betekend dat je bijna niet kan eten, zn krijg ik sonde voeding.
Ook misselijkheid en vermoeidheid hoort daar bij, gewoon een flinke fysieke dip.

Ik denk er maar niet teveel over na want niemand kan zeggen hoe ik reageer, ik laat het maar over mij heen komen.

Dat betekend niet dat ik af en toe bang ben en denk, ik wil niet, maar ik heb geen keus.
Ik weet dat ik daar in goede handen ben.


Hier vind je meer informatie over stamceltransplantatie.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Japke, Wat een goede berichten heb je gekregen. Hier zie je dat je het niet voor niets doet allemaal, grote bewondering voor je van ons. Wij blijven voor je hopen op nog meer goede resultaten. Wij wensen je heel veel sterkte voor de zware weken die komen. Veel liefs van Chiel en Arda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Japke, wat een goed nieuws dat de eerdere kuren die je hebt moeten doorstaan het gewenste effect hebben gehad. Snap best dat je bang bent voor wat er gaat komen, maar zoals ik al eerder heb gezegd vind ik dat je een hele sterke vrouw bent en heb ik respect voor je. Je hebt al een heftige periode achter de rug en ik weet zeker dat het je lukt om ook deze heftige periode te doorstaan. Zal je blijven volgen en kom je zeker bezoeken in het Ziekenhuis als het voor jou mogelijk is. Heel veel sterkte voor de aankomende zware weken!
    In gedachten ben ik bij je.
    Veel liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte vandaag Japke, ik denk aan je!
    Lieve groet, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen