dinsdag 29 april 2014

Gedichtje

Dit is de eerste keer dat ik weer zelf schrijf.
Lieve dochters bedankt voor jullie tijdelijke overname

Vandaag kreeg ik weer heel veel mooie bloemen kaarten met allemaal lieve woorden en steun.

Op 1 stond een heel mooi gedicht van Toon, wat mij erg raakte.
Daarom schrijf ik het hier.

Als ik

Als ik alleen maar was
Een kop op een karkas
Had mijn bestaan geen zin
Goddank er zit iets in

Ik weet niet hoe het heet
Een ziel? een kern? een pit?
Mijn moeder zei:"" t is God
Die ergens in ons zit.....

Maar soms voel'k me zo leeg
En onze lieve Heer
Van wie mij werd verteld
Vind ik dan nergens meer

Maar als ik op een dag
Wat naar de bloemen kijk
Dan denk ik telkens weer....
Mijn moeder had gelijk!

2 opmerkingen:

  1. Lieve Japke, wat een mooi gedicht. Dank je wel voor het delen! Wat heerlijk dat je weer zelf schrijft. Is dan nu het allerdiepste voorbij? Vanaf 1 weer omhoog? Dat lijkt me een heel goed plan. Sterkte, Japke, en veel kracht van allen om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je zelf weer kunt schrijven! En wat lief dat je dochters ons op de hoogte hebben gehouden. Nu langzaam herstellen, maar je bent een krachtige vrouw dus dat gaat je lukken! Ik kom deze week even bij je aanwaaien! Sterkte lieve Japke!
    Lieve groet, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen