vrijdag 8 augustus 2014

ZH

Vanmorgen de hele ochtend extra in het ZH gezeten.
Gisteren belde de zaalarts op of ik vandaag nog een keer bloed kon geven en op de uitslag kon wachten.
Gelukkig kon mijn broer mee, het was kort dag.

Ze wilden toch graag weten hoe het komt dat mijn HB zo snel naar beneden gaat (ik ook trouwens ook)

Uitslag nu, alle bloeduitslagen zijn goed zelfs mijn ijzer gehalte is prima.
Alleen mijn lichaam vernietigt te snel de rode bloedlichaampjes en daardoor ben ik kortademig.
Dat kan komen door de chemo of door mijn ziekte.
Volgende week weer extra bloedprikken en dan gesprek met de hematoloog of we doorgaan met de chemo.

Dus maar afwachten.
Wat ik wel besefte gisteren is dat ik ziek ben, maar ook blijf met alle beperkingen die er bij horen.
Maar ik ga door, met hulp van jullie allemaal.

3 opmerkingen:

  1. Lieve Japke, fijn dat de waarden in het bloed goed zijn. Jammer dat het nog niet wil lukken met de rode bloedlichaampjes. Hopelijk kunnen ze hier wat aan doen.
    Snap dat het besef van ziek zijn vaak door je hoofd spookt. Gelukkig heb je zoals je al zelf zegt veel steun en liefde van de mensen om je heen.
    Hopelijk komt je energie straks weer met kleine stapjes op peil, zodat je weer kunt gaan genieten van al het moois om je heen. Dan gaan we lekker uit eten, en de dingen doen die je graag wilt/kunt doen.
    Wens je heel veel sterkte met de laatste chemo's, het eind daarvan is eindelijk in zicht.
    Denk aan je en leef met je mee♥♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Japke,
    Vandaag lazen we dit bericht pas, vandaar dat we later reageren.
    Ontzettend sneu dat die rode bloedlichaampjes tegenwerken.
    Gelukkig zijn de bloedwaarden goed. Het besef dat je (nog) ziek bent zal zeker benadrukt worden. Ook het besef dat je wellicht niet meer volledig de oude zal worden is begrijpelijk. Toch denken wij dat je een heel goede kans hebt om veel beter te worden en nog lang zal genieten van al die lieve mensen om je heen, die je toch blijven steunen. Je bent een kanjer!!!!!!
    Sterkte!!

    heel veel liefs van Ineke en Michel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Japke, wat vervelend dat die rode bloedlichaampjes niet mee willen werken.
    Ik ben ook blij te horen dat je doorgaat, je doorzettingsvermogen heb je gelukkig nog.
    Je bent een geweldig mens en ik weet dat je je er door heen slaat.

    Liefs Jenny xxx

    BeantwoordenVerwijderen