dinsdag 25 februari 2014

Planning

Eerst maar voor de komede 2 weken.

Zoveel informatie ineens.
Vandaag de laatste chemo (carthadex) gehad en de dexamethason tablet, nu nog tot 10 maart de thalidomide tabletten innemen en dan voorlopig de eerste 4 maanden niet meer.

6 en 7 maart wordt ik opgenomen voor cyclofosfamide kuur, dit middel vernietigd niet alleen de kankercellen, maar ook de gezonde lichaamscellen.
Heeft ook vele nare bijwerkingen, maar daar zijn weer vele hulpmiddelen voor.
Niet teveel aan denken.

Vanaf 14 maart moet ik 2 x daags gespoten worden met G -CSF injecties, ( ook daar zijn meerdere pijnlijke bijwerkingen bij) tot 16 maart, 17 maart neem ik hem mee naar het ZH en spuiten ze daar want dan moet ik er al om 8 uur zijn.
Dan gaan ze bloed afnemen en mijn stamcellen tellen, dat duurt ongeveer tot 11 uur en als het er te weinig zijn moet ik nog doorspuiten thuis en de volgende dag weer terug komen.
Als het er voldoende zijn gaan ze een infuus in mijn lies plaatsen in een groot bloedvat en via een catheter gaan ze dan het bloed afnemen en de stamcellen eruit halen, daar is iemand van de bloedbank bij en een arts.
Dat duurt 5 a 6 uur.
Als alles lukt mag ik in de avond naar huis anders de andere dag.

En dan heb ik een poosje rust, wel moet ik dan elke week voor het doorspoelen van de Pik lijn naar het ZH.
Maar verder niks tot 14 april.



1 opmerking:

  1. Sterkte Japke! Zware tijden, met in het vooruitzicht van een poosje rust daarna. Hou je taai, je doet het geweldig!

    Dikke knuffel,
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen