dinsdag 26 november 2013

Ziekenhuis

Gisteren om 9 uur heb ik mij weer gemeld op afdeling A 220.

Al snel werd het infuus ingebracht en bloed afgenomen voor onderzoek. Zodra de uitslag binnen is wordt de chemo vloeistof gemaakt voor de komende dagen.

Ik was gisteren erg emotioneel, hoort bij de bijwerkingen "stemmingswisselingen". Bij elke lieve opmerking of berichtje moest ik al huilen. Vooral toen ik een berichtje kreeg van een meisje wat ik pas een paar maanden ken, dat schreef "Japke mijn juf heeft voor je gebeden". Dat raakt mij heel diep.

Ik denk dat het nu pas goed tot mij doordringt dat ik echt ziek ben een hele lange zware periode door moet maken.

Rond 11 uur kreeg ik 1 1/2 uur versneld een natrium spoeling, toen 10 minuten glucose daarna 10 minuten de chemo die dit keer erg branderig was, (maar dat schijnt vaker voor te komen) en dan weer 10 minuten de glucose en dan weer 1 1/2 uur de natrium versneld en dan wordt het infuus op druppelen gezet om dichtslippen te voorkomen.

Tijdens de chemo krijg ik ook een dexamethason  (prednison) tablet.

Gisteravond kreeg ik nog 1 x 1/2 uur spoeling APD via het infuus. Dat is tegen botontkalking, dat krijg ik 1 x per maand.

Vannacht een  rommelige  nacht gehad, vaak ging de bel van medepatienten, wij liggen hier met 4 personen, dus weinig geslapen, maar dat haal ik vannacht wel weer in.

Vandaag weer dezelfde procedure en dan mag ik naar huis, en dan volgende week weer dezelfde procedure.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten