zondag 17 november 2013

Levensperiode 3

Mijn naam is Japke Beiboer, ik ben 64 en heb op 7 november te horen gekregen dat ik de ziekte van Kahler heb.

Multipel myeloom.

Op 16 september ging ik toch maar een keer naar de huisarts met mijn klachten, kortademig bij inspanning en moe. Toen kwam ik direct in de medische molen, door het serieus oppakken van mijn huisarts werden al snel allerlei oorzaken weggestreept.

Elke week was ik wel in het ziekenhuis voor een onderzoek. Toen bekend was dat ik flinke bloedarmoede had, werd naar de oorzaak gezocht en na een beenmerg punctie kwam dit eruit.

Ik was nog steeds 24 uur werkzaam als planner/leerlingbegeleider enz, in een zorginstelling in Utrecht waar ik al ruim 27 jaar in de zorg heb gewerkt. Langzaam zou ik afbouwen, maar helaas.

Morgen start ik met chemo, het wordt een heel lang traject, maar ik blijf hopen op een goede uitkomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten